Thursday, September 3, 2009

Google AdSense - Itulah Pendapatan MySpace

Tahukah anda?

Bagaimana MySpace boleh run dengan free?
Maksud aku korang tak dikenakan bayaran bila guna MySpace.
Adakah orang bagi benda free kat dunia ni? -- TAK kn.

So sekarang aku nak kongsi something yang korang tak nampak, tapi sebenarnya benda ni korang selalu sangat nampak. Bersepah-sepah kat merata-rata tempat.

Ok. Rahsia MySpace tu adalah Iklan. Atau orang putih cakap ads (singkatan daripada advertisement)

Korang ada nampak tak satu banner besar kat profile korang atau pun bila korang buka inbox korang, korang akan nampak dua tiga link dibawah "Sponsored Link" , itulah iklan yang aku maksudkan, MySpace menjual trafik kepada webmaster yang memerlukan trafik dan mendapat wang dalam $ USD. Cool kan! So MySpace boleh la digunakan free. Itu saja.

Setahu aku, income myspace ada dalam 160 000 000 USD, itu pun tahun lepas, sekarang ni user myspace bertambah dari hari kehari maybe dah bertambah la income dorang tu. kaya la Tom. :P Kalau aku ada wang banyak tu, macam-macam aku boleh buat, cuba korang kira berapa jumlah 160M tu kali la dengan 3.50! :D

Ok, till then, ada soalan ? Shoot kat komen bawah ni.. Nanti aku akan balas..

No comments:

Post a Comment