Monday, May 10, 2010

Yahudi dan Isu Pembunuhan Kanak-Kanak



Tidak cukup dengan penindasan terhadap rakyat Palestin, Yahudi melakukan pula satu amalan kejam yang dianggap sebagai bisnes kemanusiaan iaitu penyeludupan organ kanak-kanak.


Kes kanak-kanak Ukraine

Pada 3 Disember 2009 lepas, beberapa laman web dari Ukraine mendedahkan berlakunya aktiviti menyeludup 25,000 kanak-kanak warga Ukraine ke negara Israel. Aktiviti tidak berperikemanusiaan ini dipercayai dilakukan bagi tujuan mengambil organ-organ kanak-kanak tersebut.

Pendedahan ini dilakukan oleh beberapa orang ahli akademik Ukraine dalam satu persidangan akademik yang berlangsung di Kiev, Ukraine. Isu ini juga timbul selepas akhbar-akhbar tabloid dari Sweeden menimbulkan isu pembunuhan orang-orang awam Palestin oleh tentera-tentera Israel bagi tujuan mengambil organ.

Kes kanak-kanak Palestin

Sebelum timbulnya isu 25,000 kanak-kanak Ukraine ini, pada 20 November 2009 lepas, sebuah agensi media antarabangsa telah pun membangkitkan kes-kes kehilangan kanak-kanak Palestin.

Kes kehilangan kanak-kanak Palestin dipercayai meningkat semenjak pelancaran kempen Intifada pada tahun 2000, dilaporkan lebih dari 6200 kanak-kanak Palestin yang berumur 18 tahun ke bawah telah diculik oleh tentera-tentera Israel.

Laporan yang dibuat oleh International Middle East Media Centre (IMEMC) tentang penculikan yang mencecah lebih 6200 orang kanak-kanak itu dikeluarkan oleh Palestinian Ministry of Prisoner Affair.

Penculikan yang melanggar hak asasi kanak-kanak secara total ini juga amat menghairankan kerana sejumlah besar kanak-kanak yang diculik hanyalah selepas pelancaran Intifada tetapi tidak untuk sebelumnya. Kanak-kanak yang diculik pula hanya terlibat dari kesalahan membaling batu-batu di jalanan ketika berhadapan tentera-tentera Israel.

Kemungkinan besar juga penculikan ini adalah bagi tujuan mengambil organ untuk sebab-sebab yang tidak diketahui walaupun Israel selalu berdolak-dalih tentang tujuan sebenar penculikan tersebut.

Rabbi dan kes penyeludupan organ manusia

Kaitan Yahudi dan kes-kes melibatkan penyeludupan organ manusia bukanlah satu perkara baru. Telah banyak kes-kes yang berlaku dikalangan masyarakat Yahudi malah ia juga turut melibatkan para rabbi.



Pada 4 September 2009, akhbar Jerman, Der Scheisseraker melaporkan sebuah Synagogue (kuil Yahudi) yang berpusat di New Jersey, Amerika terlibat dengan beberapa orang jeneral tentera Israel dalam urusan menyeludup dan menjual organ kanak-kanak Palestin. Salah seorang jeneral Israel yang terlibat secara langsung ialah Major Jeneral Sheldon Shitestein.

Beberapa sampel organ dijumpai oleh FBI di dalam pejabat milik Rabbi Weaselberg di New Jersey ketika operasi penggeledahan dibuat.

Pada 26 Julai 2009, Rabbi Levy Rosenbaum bersama 40 orang lagi yang dikalangan mereka ada ahli-ahli politik Amerika Syarikat ditahan kerana terlibat dalam urusniaga menyeludup dan menjual organ kanak-kanak Palestin yang diculik tentera-tentera Israel.

Pembunuhan orang awam dan amalan Kabbalah

Kes-kes pembunuhan orang awam oleh Yahudi bukanlah satu perkara baru. Seorang cendekiawan terkenal barat, Dr. Arnold Leese berjaya merungkai permasalahan ini dengan mendedahkan pelbagai kes melibatkan Yahudi dan Rabbi di dalam bukunya yang bertajuk Jewish Ritual Murder.

Begitu juga kitab berjudul Khatar al-Yahudiyah ‘ala al-Islam wa al-Masihiyah karangan Syeikh Abdullah al-Tal yang menjadikan kes-kes kajian Dr. Leese sebagai rujukan utamanya.

Antara kes yang paling terkesan ialah peristiwa pembunuhan Paderi Thomas di Damsyik, Syria.

Di dalam peristiwa tersebut, Dr. Leese menceritakan Paderi Francois Antoinne Thomas yang berasal dari Iali telah berhijrah ke Syria bagi melakukan kerja-kerja amal kepada masyarakat tempatan. Pada 5 Februari 1840, beliau telah diminta oleh penduduk sebuah perkampungan Yahudi untuk mendermakan ubat-ubatan kepada kanak-kanak di situ.

Sewaktu pulang, Paderi Thomas berkenalan dengan seorang Yahudi yang bernama Daud Hariri dan memenuhi permintaan Daud untuk singgah di rumahnya. Tanpa mengetahui ia satu perangkap, di rumah Daud telah siap sedia beberapa orang Yahudi menunggu ketibaan Paderi Thomas.

Mereka ialah bapa saudara Daud, 2 orang adik beradiknya dan 2 orang Rabbi. Tanpa belas kasihan, Paderi Thomas diikat kaki dan tangannya serta mulutnya disumbat dengan sehelai sapu tangan.

Setelah hampir senja, seorang tukang gunting rambut bernama Sulaiman (seorang Yahudi) dipanggil untuk menyembelih Paderi Thomas. Tukang gunting itu agak takut-takut tetapi Daud sendiri mengeluarkan pisau lantas menyembelih Paderi Thomas sambil dibantu oleh Harun Hariri, adik Daud.

Darah Paderi Thomas di tadah dalam sebuah bekas kemudian diberi kepada Rabbi Yaakub al-Antabi untuk diteruskan upacara. Rabbi Yaakub menyapu darah segar itu disapu pada roti suci dan dipuja untuk hidangan Pesta Purim yang bakal berlangsung pada 14 Februari 1840.

Mayat Paderi Thomas dipotong kecil-kecil, dimasukkan ke dalam uncang dan dibuang ke tempat pembuangan sampah.
Selepas itu mereka menunggu pula kedatangan pembantu Paderi Thomas iaitu Ibrahim Ammar yang dijangka datang mencari paderi tersebut. Ibrahim menerima nasib yang sama. Beliau menjadi korban upacara Pesta Purim yang ditunggu-tunggu golongan Yahudi itu.

Amat membingungkan, setelah semuanya ditangkap dan disoal siat, kesemua mereka mengaku bersalah dan langsung tidak melarikan diri apabila tangkapan dibuat.

No comments:

Post a Comment