Wednesday, October 7, 2009

Lawak Microsoft Word

Pada suatu hari ada seorang pemuda gi beli ms word 2007 di kedai computer. Selepas 30 hari dia nak sambung wat projek. Dia bukak je terus keluar satu mesej mesej nya ia lah 30 hari mencuba sudah berakhir. Pastu pemuda tu pun pelik dia kata software pun ada tarikh luput pelik. Pemuda tu pun telepon microsoft .
Pemuda : halo ni microsoft office ke

Pekerja microsoft : ye ini ms ofice

Pemuda : saya beli ms word 2007 tapi selepas 30 hari

saya guna ms word dan dia keluar satu mesej

yang berkata 30 hari mecuba sudah berakhir

Pekerja microsoft : oo maksud dia encik tak boleh guna ms word

selepa tiga puluh hari

Pemuda : tak guna punya microsoft dia ingat software tu

makanan ke nak ade tarikh luput buat habis duit

aku je

Pekerja microsoft : bukan tiga puluh hari mencuba sudah berakhir

bermaksud encik kena lah masukkan serial key

Pemuda : serial key yang ada tulis nombor dan huruh

Pekerja microsoft : ye

Pemuda : oo kertas tu saya dah buang dalam tong sampah

saya ingat kertas biasa je

Pekerja microsoft : kalau macam tu encik daftar akaun di hotmail

Pemuda : kat mana

Pekerja microsoft : kat internet explorer /mozilla firefox/atau internet

browser yang ada kat kumputer encik

Pemuda : semua internet saya tak leh guna

Pekerja microsoft : kenapa

Pemuda : sebab saya takde internet broadband

Pekerja microsoft : encik ni bengap betul cakap la awal-awal

Pemuda : hoi kuang ajar ko pangil aku bengap tak guna

punya microsoft . Dah la nak guna ms word

cuma tiga puluh hari tak guna .

Selepas kemarahan pemuda itu pun letak tepon dia.pekerja microsoft pun cakap dia ni pelupa ke bodoh aku dah cakap kena bubuh serial key tapi lupa kesian lah pemuda ni

No comments:

Post a Comment